13. dubna 2013
Od první kontroly Maxima na STK, kdy mi doporučili něco udělat s nevyhovujícími brzdami, jsem se připravoval na kompletní výměnu brzdového systému. V průběhu několika let jsem si postupně nachystal kompletní brzdové štíty s novými paknami, válečky, excentry a přírubami, dále sadu nerezových trubek, nové hadice, distribuční kostky a v nesposlední řadě hlavní brzdový válec. Díky vlastní vytíženosti jsem se následně rozhodl výměnu nechat provést odborníkem a Maxima odvezl do servisu...







19. dubna 2013
Po několika dnech se mi Maxim vrátil jako zcela jiné auto. Poprvé jsem brzdil jinak než s prošlápnutým pedálem až na podlahu. Pochopitelně to nelze srovnávat s lehkým autem se čtymi kotoučovými brzdami, ale věřím, že se takováto účinnost brzd bude v létě líbit i technikům na STK. Na následujících fotkách je stav brzd před výměnou (respektive po demontáži původních brzd) a pouze pohled na nové štíty zvenku, protože jsem u samotné výměny nebyl a obrazová dokumentace procesu výměny neexistuje.