9. října 2004
Jako jeden z prvních zásahů do úprav Maxima byla úprava palubní desky. Při přestavbě dieselového motoru a zprovozňování UAZu podle zákonů ČR bylo třeba přidat několik kontrolek. Ty byly pochopitelně osazeny takové, jaké byly k dispozici. Rozhodl jsem se tedy kontrolky unifikovat. Chyběla mi absence kontrolky světel, takže ve výsledku jsem přemístil kontrolku žhavení a mlhovky z jiných míst a doplnil kontrolku světel. Vzniklo tedy 8 různých kontrolek v jedné půlené řadě symetricky na střed vozu. Volné pozice jsem pak osadil spínačem hledáčku, spínačem čtecí lampičky a spínačem mlhovky. Čtecí lampičku a hledáček bylo nutné ještě dodat, protože Maxim byl půvedně pro "zemědělské" účely bez těchto "armádních" vymožeností. Vše se povedlo k naprosté spokojenosti obsluhy.















28. října 2004
Při nákupu Maxima byl akumulátor v místech pro něj určených pouze položen. Chybělo jakékoliv opevnění. Držel prakticky jen na kabelech a při jízdě poskakoval. Kromě toho už původní akumulátor Akuma 55Ah měl něco za sebou a musel se pořád dobíjet. Následovala tedy výměna za silnější akumulátor Varta 74Ah s přehozenými kontaktami. Společně s instalací nového akumulátoru jsem se pustil do úpravy držáku. Výsledek je patrný z fotek.











12. prosince 2004
Turbodieselový motor vyžaduje jiný druh ukazatele teploty chladící kapaliny. Původně byl v Maximovi použit český teploměr PAL ze Škody 120. Pokud jsem chtěl mít design všech budíků stejný, nezbývalo, než oba teploměry rozebrat a složit jeden se vzhledem ruského a s vnitřnostmi českými.



















30. srpna 2008
Člověk zvyklý z normálního auta na nějaká pořádná světla se pak necítí příliš bezpečně, když řídí auto se zašlými parabolami a skomírajícími žárovkami. Abych aspoň trochu zlepšil kvalitu osvětlení, pořídil jsem nové originální paraboly a do nich žárovky Osram Night Breaker H4, které při zachování příkonu mají vyšší svítivost. Referencí na tyto žárovky jsem měl několik a všechny pozitivní, tak mně nebylo líto dát o pár desetikorun více. Změna je výrazně znát a z auta je v noci mnohem lépe vidět. Rozdíl kvality parabol je patrný i z následujících fotek. A to ty původní paraboly jsou z roku 2001.







7. září 2008
Po čtyřech letech sporadického provozu Maxima začal akumulátor vykazovat známky nespolehlivosti, tak jsem se rozhodl pro jeho výměnu. Z důvodu tzv. liché polarizace (+ pól na levé straně) a zástavbových rozměrů jsem musel zůstat u Varty 74 Ah. Lákaly mě gelové akumulátory, které ve stejných rozměrech mají až 120 Ah a startovací proud k 1000 A, ale jejich cena kolem trojnásobku ceny Varty zastavila moje uvažování tímto směrem. Snad tedy tato Varta vydrží ty čtyři roky a pak přepracuji motorový prostor, abych tam dal něco jiného. Kromě výměny akumulátoru jsem vyměnil pojistkovou skříňku, ze které někdy vyskakovala jedna pojistka. Teď už je to všechno jak nové, i když celá elektroinstalace po přestavbě na diesel je předurčená ke kompletní renovaci. Snad jednou...








 


29. listopadu 2008
Jak ukázalo při používání Maxima od výměny akumulátoru v září, ne všechno bylo jen akumulátorem. Po proměření systému dával alternátor pouze 12,2 V a tak bylo potřeba se na něj podívat. Demontoval jsem ho a zavezl do opravny alternátorů v Brně, kde mu diagnostikovali závadu na regulátoru. Vzhledem k tomu, že je to alternátor BOSCH, jeho oprava byla jednoduchá. Nechal jsem udělat celou generálku, takže kromě výměny regulátoru (v jednom kuse s uhlíky) stočili rotor a vyměnili ložiska. Ochotný pán v servisu mi také ukázal výstup na připojení otáčkoměru, tak když jsem se dal do zpětné montáže alteránoru, otestoval jsem také fukčnost elektrického otáčkoměru ze ZIL-5301 "Byčok", který mi na základě mé 'objednávky' už před dvěma lety přivezl brácha z Moskvy. Vše fungovalo perfektně - alternátor dával 14,5 V, jak měl a otáčkoměr ukazoval přesná čísla (viz. video "otáčkoměr"). Následovala tedy montáž budíku do palubní desky a zapojení. Design obou velkých budíků je stejný, podsvětlení je stejné a tak mám palubní desku hned trochu zajímavější. Při té příležitosti jsem už podruhé vyměnil náhon tachometru, který jsem si ukroutil díky přidřenému tachometru...



















8. května 2009
Na Maximovi už z důvodu ne příliš povedeného umístění 'umřelo' několik mlhovek. Rozhodl jsem se tedy mlhovku umístit někam, kde bude více chráněná. To se mi, myslím, podařilo. Bohužel ale na úkor toho, že není moc vidět :-)). Svítí ale dostatečně intenzivně, když se na auto díváte z 10-ti metrů a vzhledem k tomu, že při mlze je třeba dodržovat větší rozestupy, je to určitě dostatečné umístění. Uvidíme, jestli to bude vhodné umístění i pro případné ježdění v terénu.



   


21. listopadu 2010
Dlouho přetrvávající komplikace při stratování jsem přičítal špatnému startéru. Protože ale jeho demontáž z mého motoru je velmi složitá (musí se demontovat turbo, výfukové potrubí a přední kardan), zkusil jsem poslední záchranu - přímé spojení kontaktů startéru s akumulátorem a ono to fungovalo. Nakonec, i když byl mínusový pól přenesen na rám a z rámu k motoru vede 30 mm široký pás pletený z měděných drátů, problém byl v nedostatečném ukostření motoru. Natáhl jsem tedy tlustý měděný kabel od bateriového spínače k jednomu ze šroubů držících startér a Maxim od té doby startuje naprosto perfektně. Teď může být jakýkoliv mráz...


     


16. srpna 2012
Po táhlých problémech s blinkry, kdy čas od času neblikaly, přestaly nyní fungovat úplně. Pustil jsem se tedy do investigare a přišel na přiskřípnutý kabel v pravém zadním světle, který to celé ukostřoval a provděpodobně způsoboval potíže už dříve. Už tak jsem nebyl příliš spokojen s původními zadními sdruženými svítilnami, protože na každé straně byl mírně jiný plastový kryt, rozhodnutí vyměnit světla za nová kovová hermetická bylo rychlé. A tak se taky stalo. Tyto nové lampy jsou sice malinko hlubší, takže bylo třeba připravit jiné uchycení, ale výsledek stojí za to. Snad je to takhle na dlouho...







7. června 2014
Ostřikovače na Maximovi nejsou tím nejpoužívanějším zařízením, ale když už je někdo na to auto dal, tak musí fungovat. To se ale nedalo říct o originálních nádobách s tyčovým čerpadlem. Původní nádobu jsem vyměnil někdy v roce 2007 za zcela novou, ale i v té nové relativně brzy odešlo čerpadlo, navíc pořád tekla kolem vrchních otvorů. Přemýšlel jsem tedy o náhradě. Původně jsem chtěl nádobu ze Škody 120, ale nakonec to vyhrál Favorit s integrovaným čerpadlem přímo na nádobě. Tvar nádoby ale nedovolal inteligentní upevnění, tak jsem se rozhodl ji provrtat, vyrobit držák k blatníku a šrouby uvnitř utěsnit. S výměnou nádoby a čerpadla jsem už vyměnil i zbytek - hadice a trysky, které byly zalepené po stříkání karoserie. Nyní vše funguje bezvadně, ale stejně ostřikovače zůstanou spíše tím méně používaným zařízením.