31. října 2004
Stejně jako čištění a natírání dílů v interiéru nebo přetírání kol na černo, se podzimní renovační zásah nevyhnul ani zadku Maxima. Od tohoto ošetření nelze čekat, že vydrží desítky let, obzvlášť jezdí-li to auto v zimě i po solených cestách, ale do větší renovace celého auta to určitě splní svůj účel a Maxim po natření těchto partií hned omládl.




















 


7. listopadu 2004
Po ošetření a přelakování zadních partií Maxima a před plánovanou přeměnou celého čumáku bylo nutné doladit nějaké maličkosti. Rozebral jsem tedy obě vnější zpětná zrcátka na prvočinitele, obrousil, natřel, složil a namontoval. Výsledek byl obstojný, tak jsem ještě zkusil obrousit a natřít jednu hliníkovou kliku, jestli na ní nátěr bude držet.















12. prosince 2004
V průběhu podzimu jsem provedl několik zásahů do plachty. Nechal jsem sedláře vytvořit a nanýtovat nové pásky na zavírání zadního čela, opravil jsem kování ok a vyčistil plachtu z vnitřní strany. Investice do této plachty jsem završil obroušením rámečku zadního skla, jeho natřením a montáží zpět. Nyní je plachta na Maximovi už jen "na dojetí" a při jejím větším poškození už musí přijít na její místo plachta nová.







24. června 2007
Po půl roce ježdění s pochroumanou registrační značkou nadešel čas se pokusit jí porovnat do jejího původního tvaru. Hliník podstatně změnil své proporce po "tažení za studena" o strom, tak výsledek není jak by někdo mohl očekávat, ale z dálky to vypadá dobře.







28. září 2009
Nejen díky drobným poškozením karoserie v okolí prahů a lemů blatníků se začíná projevovat rez. I když se plánovaná oprava karoserie, která by měla zahrnout vyrovnání ohnutých a promáčklých míst, vyvaření a ošetření zkorodovaných částí, posunula z podzimu až na začátek příštího roku, udělal jsem dokumentaci stavu těchto ne příliš lichotivých míst Maxima. Šikovnému pozorovateli neunikne ani fakt, že se mi nedávno podařilo ohnout pravou část předního nárazníku. Ten se také pokusím zanedlouho narovnat.















11. září 2010
Po roce už konečně Maxim odjel do servisu, kde dojde k výměně levých zadních dveří a nakonec všech čtyř blatníků. Vše je v procesu a za dva týdny snad bude vidět výledek.







   


17. září 2010
Po hloubkové kontrole karoserie v servisu se ukázalo, že bude třeba se mnohem více věnovat opravám, než jsem předpokládal. Velmi rychle jsem tedy dodal i zbývající tři blatníky, takže nakonec budou všechny nové. Hodně práce bude ale podbězích a podlaze, kde je třeba postavit některé části zcela nové. Posuďte sami z následujících obrázků.







   


27. září 2010
Renovace karoserie je asi v polovině...











16. října 2010
Maxim v karosářské dílně prošel důležitou ozdravnou kůrou, která na něm zanechala památku ve formě poněku flekaté fasády. Výměna všech čtyř blatníků by ještě nebyla tak markantní, protože odstín nových khaki blatníků byl aspoň malinko podobný původní zašlé zelené barvě, ale světle šedé levé zadní dveře na Maximovi působí dojmem vozidla po havárii a rychlé opravě. Ono ale taky prakticky o havárii šlo, protože rzí napadené karosářské díly mnohem více, než jsem na začátku čekal. Na těchto fotkách je jen malá ukázka detailů exteriéru, pohled na celý vůz je na stránce stavů a pohled do kabiny je na stránce interiéru.







28. října 2011
Rok od dokončené renovace karoserie v klempířské dílně přišla řada na lakování. Původní záměr lakovat celé auto ihned po výměně blatníků a dveří zkomplikoval fakt, že se do lakování UAZu nikdo moc nehrnul. Naštěstí jsem našel člověka, který se toho nebál a pustil se do díla. Zatím je práce na Maximovi asi v polovině...







6. listopadu 2011
Po návratu z lakovny vypadá Maxim skoro jako nový. Nejhezčí pohled je asi na podvozkové partie, kde byla veškerá rez odstraněna, povrch byl ošetřen základní barvou, na spodní části karoserie a vnitřky blatníků byl nanesen tlumex-plast, rám, pera a nápravy byly nastříkány matnou černou akrylovou barvou a dutiny ošetřeny rezistinem. Toto by měl být základ pro zdárné přečkání dalších mnoha let bez rozsáhlé koroze. Opticky má Maxim nově černé nádstavce dveří a zvenku rám čelního skla, aby to korespondovalo s černou plachtou. Pár kospetických detailů bude ještě třeba doladit, ale až na mírně světlejší barvu obecně vypadá Maxim dobře.