15. dubna 2007
Vůbec prvním zásahem do Maxima v roce 2007 byla výměna žhavičů. Už před časem jsem omaloval a okótoval jeden žhavič a koupil čtyři nové náhrady od firmy Brisk, protože originál Bosch byl asi 5× dražší. K výměně jsem se pořád neměl, protože se musí demontovat palivové potrubí. Při jednom chladnějším ránu jsem nenastartoval, tak byl program jasný. Demontoval jsem palivové potrubí, demontoval všechny čtyři žhaviče a jaké to bylo překvapení, že všechny čtyři žhavily perfektně, ale pouze na nabíječku. V autě ne. Po dalším pátrání jsem zažil šok. Do jednotky, která ovládá žhavení, vůbec nebyl doveden silový proud, takže Maxim nikdy předtím nemohl žhavit! Chybička se asi stala při přestavbě na turbodieselový motor. Ale pak vzniká otázka, jak to auto mohlo startovat 6 let?! Pravda, při nízkých teplotách startovalo s obtížemi, ale startovalo. Po doplnění kabelu, výměně žhavičů (použil jsem nakonec ty nové, dvoufázové s rychlým žhavením) a složení včetně kontroly palivového čerpadla startuje Maxim během první otáčky startéru.











   


18. srpna 2012
V druhé polovině srpna, v době dovolené a intenzivních prací kolem chalupy, takže v nejméně vhodnou dobu, svou službu vypověděl startér. Jak jinak, stalo se také na nejméně vhodném místě, takže následovalo krkolomné roztlačení i s přívěsem plným hlíny a pak celý zbytek pracovního procesu parkování na kopečku, jak nějaký buldozer. Demontáž startéru z motoru, který má ne příliš vhodně navržené držáky závěsů silentbloků a jeho extrakce směrem dolů přes výfukové potrubí a přední kardan, byla jak hra ježka v kleci, ale také díky gravitaci se to povedlo. Startér opravila jedna brněnská firma, která provedla výměnu cívky, kotvy a ložisek a startér putoval zpět do auta. Paradoxně cesta ježka zpět do klece byla snad rychlá. Nyní se startér točí o poznání rychleji a auto startuje pružněji.