9. listopadu 2004
Dnešek je pro Maxima velkým dnem. Firma NOELL nám dodala objednaný naviják! Zásilková služba nám dovezla "balíček", který vážil bezmála 50kg. Následoval nákup ocelových profilů. Výkresová dokumentace změny je již dokončena, tak už zbývá se jen pustit do montáže na Maximův čumák. Jen pro představu velikosti, ty rolny (stříbrné válečky) mají 40 cm.







4. prosince 2004
V sobotu mikuláškého víkendu jsem se pustil se svými kamarády do montáže navijáku a celého nového čumáku, který jsem Maximovi za poslední měsíc navrhl. Za 11 hodin práce bylo vše hotovo (pokud nemluvím o dobrušování a lakování celého čumáku, které proběhne co nevidět). Na jednotlivé fáze se můžete podívat v dnešní fotogalerii. Fotek moc není, protože jsem většinou něco dělal a měl špinavé ruce.















12. prosince 2004
Největší operací víkendu bylo ošetření čumáku. Po výrobě nového nárazníku a rámu jsem zabrušoval všechny svary do kulata, obrušoval původní barvu na 'rozích' nárazníku, natíral základovkou, tmelil spoje stojin rámu a ochranné pásovinky, vše natíral na černo a ve finále namontoval zpět na Maxima.



























2. dubna 2005
Tento víkend byl vcelku plodný. Kromě drobných oprav (jako zvýšení volného chodu nebo oprava vnitřního zpětného zrcátka) jsem zrealizoval plán na instalaci ovládání navijáku z místa řidiče bez nutnosti natahování kabelů dálkováho ovládání do vozu okýnkem.















20. května 2006
V rámci revitalizace elektrického příslušentví jsem vyměnil svorky na akumulátoru, abych mohl do kovového sevření přidat i kabely pro napájení navijáku.



   


21. května 2006
Protože se u UAZu vypínání elektrického obvodu děje ukostřováním mínusového pólu bateriovým spínačem z kabiny přímo na karoserii a protože k navijáku byl natažený mínusový pól vlastním vedením, nebylo možné celý systém vypnout. Navíc přenos kostry z původního bateriového spínače na karoserii nebyl ideální a vznikal pod ním přechodový odpor, který vedl k jiskření. Rozhodl jsem se tedy originální spínač nahradit spínačem z Avie a až ze základního bateriového spínače vést mínusový pól k navijáku. Po zapojení už vše funguje, jak má: obvod auta (včetně navijáku) se rozpojuje z kabiny odpojením kostry od akumulátoru a obvod navijáku se rozpojuje samostatně v motorovém prostoru na plusovém pólu od akumulátoru k navijáku.











5. října 2008
Po bezmála čtyřech letech sporadického používání navijáku si vyžádal svou první větší opravu. Díky netěsnostem se do motorové skříně navijáku dostala voda a následně rezavá kašička spojila veškeré díly v nerozebíratelný celek. Toto jsem pochopitelně zjistil až po demontáži navijáku z auta a rozborce na stole. Uhlíky jsem z koše tahal za pomocí různé chemie a síly, až se to povedlo. Následovala hrubá očista, a protože byl stator na jednom místě připálený, tak také složení motoru a jeho test. Naštěstí byl problém pouze v nečistotě a neschopnosti uhlíků se pohybovat. Po testu funkčnosti jsem tedy motor podruhé rozložil, pořádně očistil veškeré vnitřnosti, namazal uhlíky grafitovou pastou, promazal ložiska a za pomocí silikonového tmelu motor složil. Silikonem jsem zapatlal i další otvory, ve kterých byly šroubky držící koš s uhlíky nebo průchodky pro přívod proudu. Takto by se do motoru už voda dostat nemusela. Když už byl naviják na stole, tak jsem rozložil i převodovku a zkontroloval stav zubů a brzdy. Kromě nedostatku vazelíny (celkem jsem přidal do převodovky asi 0,5 kg plastického maziva) a špatně nasazeného jednoho vymezovacího kroužku převodovce nic nebylo. Po očištění a pečlivém složení tedy naviják šel opět na auto, kde snad bude i nadále sloužit. Během opravy, která probíhala nakonec dva víkendy, jsem neměl vždy u sebe foťák, tak je část fotek pořízená mobilem. Na druhou stranu jsem byl často žádán o fotky, jak je chycené lože navijáku v rámu a jak se k němu chytá ochranný rám, tak jsem udělal takový seriál fotek, ze kterých je to patrné. Fotky převodovky nemám, protože jsem měl permanentně ruce od vazelíny a bylo mi líto toho telefonu.



















6. listopadu 2011
U příležitosti lakování celého vozu jsem demontoval naviják a v mezičase si s ním malinko pohrál. Rezivé rozpěrky kazily celkový dojem při pohledu na čumák Maxima, tak dostaly novou černou barvu, která se k tomu malinko více hodí.