15. března 2008
Po bezmála dvou letech od doby, kdy jsem si pořídil "stavebnici" posilovače řízení pro vozy UAZ-3151x, do kterých se standardně nemontoval, jsem se dostal společně se dvěma kamarády k jeho zástavbě do Maxima. Zástavba by byla jednoduchá, kdybych neměl jiný motor, než na jaký byla určená. Dokonce čtvrtá nosná díra na hydraulickou převodku řízení byla v rámu nebo díry na držák nádoby na hydraulický olej byly v plechu zablindované, takže to až do montáže čerpadla byla jen skládačka. Na čerpadlo však bylo potřeba vyrobit držák s napínáním klínového řemene. S relativně malým prostorem vedle dieselového motoru a opačné orientaci čerpadla to pak byla zábava s formováním hadic, díky kterému jsme museli upravit i blatník v blízkosti rámu (a použít delší hadice). Po složení, nalití hydraulického oleje a odvzdušnění ale přišel ten krásný okamžik, od kterého už k zatáčení na místě není potřeba trénovat v posilovně.











2. listopadu 2013
Na výměnu volantu jsem se chystal od roku 2008, kdy jsem nainstaloval posilovač řízení a již nebylo potřeba točit velkým volantem. Zároveň jsem pokukoval po malém volantu, abych mohl mít při řízení položenou ruku na loketní opěrce na dveřích a v terénu zatáčet "rychleji", ale vždycky to skončilo na vzhledu volantu nebo nemožnosti zachování tlačítka klaksonu. Postupně jsem tedy získal starší volant z GAZ-69 a malý volant z Fiatu 126P, které společně ležely ve skladu dílů do září, kdy si je vzal můj švagr a udělal ze dvou jeden. Vznikl tedy malý volant se středem pro UAZ tak, aby fungoval klakson (po dovrtání děr), fungovalo vracení páčky blinkrů a seděl tisícihran. Místní čalouník je následně potáhl koženkou jako dočasné řešení do doby, kdy na volant bude mít čas specialista na automobilové čalounění (doufejme do konce roku). Výměna pomocí švagrem vyrobeného přípravku pak byla otázkou chvilky a testovací jízdy dopadly výborně. Nový volant má 60 mm menší průměr, což je v kabině i při řízení hodně znát... Pokud by ale někdo následující fotky použil jako inspiraci pro demontáž volantu, doporučuji při výrobě stahováku použít místo pásoviny plotnu, která překryje celý střed volantu. V mém případě se díky vyosení šroubů mimo osu tyče řízení přípravek při silném napnutí smekl a zajel do plastového středu původního volantu. Následné stahování nového volantu jsem již řešil podložkami.















   


19. ledna 2014
Potažení kůží se autočalouníkovi povedlo na jedničku. Kůže obepíná věnec volantu a pevně drží, takže držení volantu je stejné jako u moderního auta. Maxim se tak perfektně řídí jednou rukou, která má díky menšímu průměru volantu více místa na loket.