9. října 2004
Potřeba převážet větší náklad než který se vejde do UAZu mě donutila se porozhlédnout po tažném zařízení ISO50, protože kupovat vlečku, když mám normální vozík za auto, je hloupost (na UAZu je totiž originální oko na zaháknutí vlečky, ovšem "ruského typu" s velkým tenkým okem). Montáž druhého TZ proběhla už na začátku léta, ale k instalaci zásuvky jsem se dostal až nyní. Můžete si prohlédnout pár fotek při instalaci zásuvky, stavu před tím a také jsem doplnil fotky aktuálního stavu po rekonstrukci obou závěsných uzlů.















10. července 2006
Maxim s Minimem opět plnili svou roli při výstavbě jejich obydlí na výbornou. Vozili cement, štěrk, betonové kostky, vodu do betonu a na zalévání betonové desky a v mezičase ještě odvezli asi 700 kg šrotu do kovošrotu. Postupně jsme se vypracovali až k 1000 litrům vody na přívěsu, kdy s tím Maxim neměl problémy šplhat do vcelku velkého svahu a Minim si nijak nestěžoval, že má vozit polovinu. To se mi ale stalo osudným při převozu makadamu, který mohl vážit taky asi tunu, kdy jsem po přejezdu terénní nerovnosti doslova utrhl závěs. Naštěstí jsem měl druhý závěs, takže po krátké demontáži, složení jednoho plně funkčního závěsu ze dvou a montáži na auto, jsem mohl pokračovat. Nějaké ponaučení jsem si z toho ale určitě odnesl - je třeba sehnat odpružený a otočný závěs ;-).








 


24. července 2006
Tentokrát jsem současný ruský závěs upravoval, abych byl schopen odtáhnout vlečku s okem pro zapojení oko/čep Ø 40 mm. Již mám ale nachystaný odpružený a otočný hák a také se chystám na výrobu jiného zařízení ISO50, aby obě tažná zařízení mohla být namontována na Maximovi současně.











11. prosince 2006
Vývoj poslední verze kombinovaného tažného zařízení jsem dokončil tento víkend. Chtěl jsem mít kombinaci obou tažných zařízení bez nutnosti demontáže háku ISO50. V době výroby první verze jsem netušil, že by se mi mohlo povést sehnat GAZ-704, tak jsem kouli ISO50 dal výše, abych s ní zbytečně nebral o zem. V druhé verzi je už hák řešen jinak a celé tažné zařízení je níže (taky proto, abych na civilním vozíku pořád nebrousil ostruhy).

Postupoval jsem tak, že jsem odhadl nejlepší umístění přírubového háku ISO50, který jsem předtím docela složitým způsobem sehnal (mimochodem, je to výrobek Westfalia pro nákladní vozy), narychlo jsem namaloval výkres dílů pro svařenec a zadal výrobu. Jakmile jsem měl díly k dispozici, odmontoval jsem původní svařený hák a namontoval otočný a odpružený hák společně s plotnou a přírubovým hákem. Vše sedělo dobře, ale pro jistotu jsem zadal výrobu ještě delší plotny, aby ani při jízdě v terénu nemohlo dojít k dotyku oje GAZ-704 a koule ISO50. Pak jsem vše svařil, namontoval a otestoval. Zdá se, že vše je bez problémů.



























2. října 2011
Bezmála 5 let byl na Maximovi svařenec držící hák ISO50 bez jakékoliv povrchové úpravy. Původně tam měl být takto jen pár dní na otestování poslední verze tažného zařízení, ale trochu se nám to protáhlo. Po těchto pěti letech jsem nechal vše opískovat, natřel jsem základovkou a nastříkal na černo. Při té příležitosti jsem také zrenovoval dva tuhé háky (oba jsem v nějakou dobu používal na autě - viz. výše). Jeden z nich plánuji nainstalovat na čumák, abych si mohl převážet přívěs před sebou a mohl ho tak lépe ovládat, když jej potřebuji dostat někde v terénu (o přesnosti couvání s přívěsem s krátkou ojí a okem, kde je v závěsu vůle 50 mm, jsem tady psal už mockrát).







6. listopadu 2011
Pro jednodušší manipulaci s Minimem, který má krátkou oj a je s ním vcelku problematické couvání v terénu, jsem se již dávno rozhodl instalovat tažné zařízení i na čumák. Nyní během lakování jsem měl demontovaný naviják, tak jsem se pustil i do úpravy nárazníku. Na něj jsem místo jedné upínky, které stejně používam minimálně, umístil pevnou hlavu originálního tažného zařízení (vzadu mám otočnou variantu). Takto se snad bude pohodlně dát tlačit přívěs před sebou, bude-li třeba nějaká manipulace okolo chalupy. Správně by se tedy tomuto zařízení mělo říkat "tlačné".







7. dubna 2012
Nastala první příležitost, kdy jsem mohl otestovat tažné zařízení na čumáku. Realita výrazně předčila očekávání! Přívěs (UAZ-8109) je pod naprostou kontrolou a perfektně se s ním manipuluje i v terénu. Kromě řízení hned za relativně krátkou ojí je to dáno také tím, že jej řídí těžký čumák a auto nemá tendenci se kroutit. Pokud někdo používá přívěs UAZ-8109 nebo GAZ-704 i k práci, pak toto řešení vřele doporučuji.