29. srpna 2007
Je to několik týdnů, kdy jsem při jedné neopatrné terénní jízdě s dalšími šesti lidmi na palubě couval z hromady hlíny a poškodil výfuk. Při provizorní opravě jsem si všiml, že už má něco za sebou, t7ak jsem si objednal oba koncové díly nové a s přípravou na STK jsem výfuk vyměnil. Původní hlavní tlumič se po demontáži prakticky rozpadl, koncový díl zase dostal zabrat při tom couvání, takže šly svorně do šrotu a na jejich místo přišel nový komplet, který jsem před montáží ještě natřel na černo. Vše proběhlo hladce. Horší bylo zjištění, že si asi někde saje vzduch, protože při vyšších otáčkách píská jako píšťalka. Další rozborka a pečlivá sborka nepomohla, tak mě někdy čeká laborování s těsnící páskou. Na emise a STK to ale vliv nemělo.















21. června 2009
Výměnnou výfuku před bezmála dvěma lety se objevil i jeden nežádoucí účinek - výfuk při běžných provozních otáčkách VYFUKu pískal jako píšťalka. Závada nepřestávala ani po přetěsnění všech spojů páskou, tak jsem to přičítal vadné přepážce v hlavním tlumiči. Sehnal jsem tedy nový střední díl výfuku, vyměnil ho a ... pískal. Vyrobil jsem tedy ještě těsnění z mědi, přebrousil dosedací plochy obou dílů výfuku, páskou stáhl spoj pod třmenem a ... pískal. Dal jsem se tedy do další analýzy, která skončila tím, že auto nepíská, když není namontovaný koncový díl výfuku s rezonátorem. Protože ale absence rezonátoru se nijak neprojevuje na hluku auta, uříznu ho a nahradím rovnou trubkou. Peripetie s výfukem tedy nekončí. Zatím jedinou změnou je to, že mám jeden nový zbytečný střední díl výfuku ve skladu náhradních dílů, vše ostatní při starém.











   
;

21. listopadu 2010
Jak jsem loni v létě řekl, tak jsem letos na podzim udělal. Trochu se stydím, že mi to trvalo 17 měsíců, ale z výsledku mám ohromnou radost, protože výfuk po tak dlouhé době konečně nepíská. K následujícím fotkám není moc co dodávat - odmontoval jsem výfuk, uřezal rezonátor, nahradil ho trubkou, nastříkal a s pomocí originálního těsnění ho namontoval zpět. Fotku vnitřností rezonátoru jsem bohužel neudělal, ale při pohledu na náhodné umístění dírek po obvodu půběžného kanálu rezonátoru jsem se nedivil, že výsledek byla píšťalka.







23. září 2012
Zadní uchycení výfuku na UAZ-31512 má obecně podivuhodnou kostrukci. Před časem jsem tento koncept volného uložení zachoval a opravil jej, ale po dalších úpravách výfuku a po degeneraci použité gumy jsem se rozhodl tento závěs zjednodušit. Pořídil jsem tedy univerzální silentblok šroub-pryž-šroub, vyrobil držák, nasrříkal ho na černo a dnes to na autě vyměnil.