31. března 2006
Poslední březnový den (mimochodem 24 hodin po narození naší dcery) jsem se vydal pro dlouho sháněný přívěs GAZ-704, kterému říkám Minim. Po cca 800 km s trailerem, který byl široký jak náklaďák, většinou po silnicích II. třídy za prudkého deště, jsem dopravil Minima na Valašsko, kde od té doby bydlí. Nechal jsem ho stát u známých, zajel vrátit trailer a měl jsem hned dva velké důvody k oslavám.















30. dubna 2006
Po měsíci (kdy už naše malá mohla vyrazit na chalupu) jsem převezl Minima od známých a začal si uvědomovat, kolik na něm bude práce, budu-li ho chtít dát do původního stavu.















6. května 2006
Docela brzy se ukázalo, že Minim bude mít i hodně práce. Odřezal jsem z něj všechny doplňky, které sloužily k elektrocentrále a zároveň překážely při převozu nákladu (z této akce nejsou žádné fotky). Při prvních cestách se ukázalo, že je elektroinstalace pokulhává, tak jsem udělal provizorní opravu světel a zásuvky, aby vše fungovalo a Minim mohl i na silnici.











16. června 2007
Začátkem června jsem se rozhod zahájit renovaci Minima, protože nejtežší práce na stavbě nového obydlí pro Maxima a Minima jsou u konce a budou následovat jen dodělávky, kde se nepředpokládá účast automobilní techniky. 10. června jsem Minima společně s fotkami, instrukcemi a materiálem odvezl ke známému karosáři a po týdnu se na něj zajel podívat. Měl již narovnanou nohu doplněnou o funkční podpěru, narované lemy korby, zavařené velké díry ve dně korby a pracovalo se na výměně kastlíku. Otevřeli jsme také malou krabičku na pravém blatníku a našli v ní zbytky nějaké dokumentace v ruštině. Z toho vyplývá, že tam asi byla krabička z výroby, nicméně půjde dolů.















22. června 2007
Dnes jsem přivezl Minima od mého známého, karosáře pana Novotného z Nezamyslic. Kromě nové opěrné nohy má přívěs narovnané oba blatníky, lemy a korbu, zavařené všechny díry po příslušenství elektrocentrály, renovované zadní čelo a novou schránku. Na původní schránce byl jeden pant navařený naopak, tak teď už je to správně, schránka se dobře otevírá a i spony na ní chodí bezvadně.















23. června 2007
Čas letí a já nemůžu být celé léto bez přívěsu, tak jsem se rychle pustil do rozkladu přívěsu na prvočinitele před jeho pískováním a lakováním. Začal jsem sám, ale ve finále bylo dobře, že přišel na návštěvu kamarád Honza, který mi pomohl s demontáží podvozku. Zastavili jsme se na chvíli jen u demontáže listových per, kde nám přítel na telefonu Franta Kotyz poradil jak na přední domečky. Vyrobili jsme si přípravek a pak už to šlo jedna-dvě.























10. července 2007
Během uplynulého prodlouženého víkendu jsem opět udělal několik výrazných kroků v rekonstrukci Minima. Všechny "bezzávitové" díly jsem připravil k pískování a ostatní neméně důležité díly jsem flexkou s drátěným kotoučem zbavoval rezi a nečistot, potom natíral základovkou a podvozkové díly jsem dvakrát natřel vrchní černou barvou. Taky jsem domyslel a realizoval držáky trojúhelníkových odrazek, zbavil přívěsu zbývajících doplňků ČSLA a rozřezal úchytová očka, které nějaký dobrák na vojně zavařil. Potom jsem přívěs se spoustou dalších dílů odvezl na pískování a v mezičase obrousil nápravu a provedl na ní obdobné nátěry jak na ostatních podvozkových částech. Po pískování bylo třeba přívěs převézt do lakovny, ale protože nepřetržitě pršelo, jeden z dalších úkolů ho bylo neprodyšně zbalit. To se podařilo a opískovaný přívěs byl předán do lakovny bez jediné kapky vody. Teď už jen čekám na dokončení laku, abych si díly vyzvedl a mohl začít kompletovat.



































16. července 2007
Většina dílů přívěsu je stále v lakovně, tak jsem se pustil do přípravy zbývajících dílů k montáži. Kromě donatírání podvozkových částí a kompletace nápravy včetně promazání jsem se pustil do implementace třetí žárovky do ruských zadním lamp, aby měl přívěs originální světla, ale aby nechyběl blinkr. Po zvážení různých možností jsem opustil myšlenku vyměnit jednu původní patici za patici pro dvouvláknovou žárovkou a pustil jsem se do šetrnějšího přidání 10W sufitové žárovky včetně další příčky oddělující prostor pro osvětlení skla. Blinkr sice bliká červeně (uvažuji o nalepení žluté fólie, která by mohla světlo mírně zabarvit do oranžova), ale je to lepší než nic. Zalepil jsem taky skla pro osvětlení SPZ, protože mám dvě levé světla a navíc SPZ je na zadním čele. Uvidíme, jak to bude vypadat na přívěsu a co na to řeknou na STK. Ke kompletaci je tedy připraveno skoro vše.



















22. července 2007
Uběhl další týden a já jsem si v pátek v podvečer vyzvedl z lakovny přívěs a jeho díly. Barva odstínu ČSN 5450 v polomatné, jak jsem ji nechal namíchat, je mírně lesklejší, než jsem předpokládal, ale zcela určitě trochu zajde, takže bude vyhovující. Provedení lakování je perfektní. V sobotu jsem přívěs zbavil posledních zbytků pískovacích granulí ze všech dutin (při přetočení přívěsu se většina vysypala, zbytek jsem dostal ven silným vysavačem) a pustil jsem se do montáže. Jako první jsem chtěl udělat podvozek a přívěs postavit na kola, ale gumy do per jsou stále v rukou České pošty, tak to počká na příště. Kromě montáže tlumičů a nějakých drobností jsem ale mohl natáhnout elektriku, zapojit ji a vyzkoušet. V mezičase jsem natřel čepy a šrouby, které budou vidět, na zeleno a taky dřevěné klíny napustil ferméží a přelakoval bezbarvým lakem. Myslím, že když bude přiznané, že jsou ze dřeva, tak to vadit nebude a může to být i pěkné. Pokud ne, tak půjdou taky na zeleno. Ve zbytku času jsem připravil spojovací materiál na kompletaci a poznamenal jsem si, co mi chybí a musím ještě poshánět. Na několika fotkách je vidět, že už naše malá má tendenci pomáhat. Doufám, že už brzy bude nosit a podávat takové nářadí, o které ji řeknu.



























5. srpna 2007
A je to tady! Renovace Minima je u konce. V sobotu jsem díky vypůjčeným gumám do per mohl přívěs zkompletovat. V neděli jsem ještě doplnil mlhovku, která je zklopná a nijak nezasahuje do vzhledu přívěsu. Jak se celá renovace podařila můžete posoudit podle posledních fotek.








































 


10. května 2008
Po blátivém podzimu a zimě jsem se konečne dostal k očistě Minima. Po umytí jsem mu nasadil na řetězy držící zadní čelo koženkové návleky, které pro oba přívěsy ušila maminka. Zároveň jsem se dal do přípravy 16" kol, aby byl z Minima zase originální GAZ-704. Dotažení do originálního stavu snad proběhne během léta.











8. května 2009
Přesně rok uběhlo od posledního zásahu na Minimovi I, i když jsem slivoval, že se tak stane do léta 2008. Rok tedy stál v garáži a jen se na něj prášilo. Proto teď dostal 16" kola s pneumatikami NT6 (6.50-16) a stal se zněj opět plnohodnotnější GAZ-704 určený za GAZ-69. Teď už jen vyřešit dilema, jestli si ho nechat nebo jestli půjde do světa.




 


31. března 2013
Po třech letech, kdy se na Minima I. jen prášilo, jsem se definitivně rozhodl jej nabídnout k prodeji. Zájemců bylo hned několik, ale až po roce se našel ten, kdo uměl ohodnotit průběh renovace a aktuální stav přívěsu. Přesně na den po sedmi letech tedy Minim I. opět změnil majitele a nyní dělá radost někomu jinému, o kom si myslím, že se o něj postaré více než dobře. Následující fotku ukazují, jak to vypadalo při předávání přívěsu během velikonočního víkendu. Za pozornost stojí i neobvyklý způsob převozu takového přívěsu za osobním automobilem, na což byli noví majitelé přívěsu velmi dobře vybaveni.