2. srpna 2003
Tento přívěs se jmenuje Kobras Hobby a mám ho od roku 2001, kdy jsem ho koupil jako nový. Na tomto webu byl už párkrát k vidění v sekci "při práci", ale taky když převážel Minima na/z pískování nebo do/z lakovny. Tak jak tak patří do rodiny užitkových vozidel v naší rodině a odvedl už kus práce, tak jsem se rozhodl mu věnovat pák kilobajtů na tomto webu. Zde jsou fotky, když byl ještě mladý a plný elánu.



 
 


12. srpna 2007
Na těchto fotkách už přívěs Kobras nevypadá nejlépe. Odvoz cca 1,5 tuny palubek přes dostatečně terénní překážky zapřičinil poškození zadní části přívěsu. Navíc samotné silné uchycení kurtama přívěs mírně zdeformovalo. I když už byla plánovaná kompletní renovace přívěsu, s blížící se nutností provést STK tedy vznikla potřeba přívěs opravit.







30. srpna 2007
Nutná oprava na STK proběhla. Vyměnili jsme zadní portál pro světla, porovnali rám korby a poléčili elektroinstalaci, aby z nás technici na STK neměli spíš srandu. Přívěs prošel STK jen s připomínkou, že nemá nálepku s omezenou rychlostí na 80 km/h, kterou však dostane při blížící se plánované renovaci.







15. února 2008
Cesta přes rozsolené Polsko do Litvy pro UAZ-8109 a zpět už dost rzí načatému přívěsu neprospěla, naopak spíše mu zasadila poslední ránu, která rozhodla o brzském zásahu a kompletní renovaci.







21. července 2008
V polovině června, když jsem přívěs naposledy před zahájením renovace použil pro převoz nákladu, jsem měl defekt levého kola. Fotky při této příležitosti pořízené jsou vlastně poslední obrázky přívěsu v jeho původní "předrenovační" podobě. Defekt jsem opravil a po bezmála půlročním slibování způsobeném časovým deficitem jsem se v polovině července pustil do rozkladu přívěsu na prvočinitele. Původně jsem jej hodlal obrousit kartáčovým kotoučem ve flexce, ale nakonec to skončilo u pískování celého rámu, oje, čela a zadního portálu. Po opískování to vše dostalo vrstvu základní barvy s antikorozní složkou.















17. srpna 2008
Po bezmála měsíci jsem se pustil do řezání dřevěných desek a lakování. Kovové díly jsem po základovce natřel silikonovou stříbřenkou a dřevěné díly dostaly dva nátěry černým Luxolem. Místo nanýtovaných pozinkovaných plechů na hranách korby je nyní nalisovaný nerezový plech, který je pevnější a snad zajistí pevnost celé korby.















31. srpna 2008
Během sobotního večera jsem poskládal korbu přívěsu. Na víc nebyl čas.







 
 


7. září 2008
Začátkem září jsem definitivně dokončil rekonstrukci přívěsu Kobras. Skládání už bylo jednoduché. Nejdéle v této fázi trvalo zapojení elektriky, ale nedělal jsem to poprvé, tak to docela šlo. Po složení základních částí, zapojení elektro instalace, montáži blatníků a odrazek následovala třešinka na dortu - montáž špuntů na uchycení plachty. Ty jsou nyní přizpůsobené plachtě a narozdíl od varianty z výroby, jsou všechny ve stejné výšce. Teď už jen najít nálepku "80 km/h", která by se vešla do zadního portálu.